sobota, 17 czerwca 2017

PIELĘGNACJA TWARZY | CERA SUCHA I WRAŻLIWA



Hej wszystkim :) Dzisiaj post kosmetyczny. Pokażę Wam kosmetyki, których używam do pielęgnacji mojej cery, która jest bardzo wrażliwa i przesuszona. Pokażę Wam w jaki sposób należy dbać o taką cerę i czego unikać. W związku z tym,że uczę się w tym kierunku, będę dodawać tutaj więcej takich postów. Będę pokazywać swoje kosmetyki, robić recenzje, doradzać. No i mam nadzieję, że nie będę zanudzać... :)

A więc zaczynamy! :)

1. Farmona kojąca maska algowa

Jest przeznaczona do cery naczynkowej, wrażliwej i podrażnionej. Świetnie się u mnie sprawdziła po oparzeniu słonecznym. Od razu złagodziła rumień, wszystko ładnie się zagoiło. Maska likwiduje zaczerwienienia po wypryskach, bardzo dobrze nawilża i poprawia wygląd skóry. Ma postać proszku, który należy wymieszać z wodą. Ja daję 3 miarki proszku i trochę wody, tak z wyczuciem, nie za dużo i nie za mało. Konsystencja musi być gęsta. Pod algi trzeba nałożyć krem nawilżający (można także serum). Maska ułatwia wchłanianie aktywnych substancji. Trzymam ją na twarzy 20 minut i ściągam.


Maskę można kupić na stronie Farmony lub na allegro.




Cena: 45 zł


2. Farmona krem nawilżający

Najlepszy krem jaki miałam, polecam. Doskonale nawilża skórę, nie uczula, bardzo ładnie pachnie... :) Nakładam go rano po oczyszczeniu twarzy i stonizowaniu.


Cena: 35 zł 


3. Farmona peeling enzymatyczny

Jest to bardzo łagodny peeling, przeznaczony dla cery suchej, naczynkowej, wrażliwej i trądzikowej.
Uwielbiam ten peeling i będę go kupować, jest idealny dla mojej cery. Bardzo dobrze złuszcza naskórek. Skóra jest oczyszczona, wygładzona, rozjaśniona, widać dużą różnicę. Makijaż od razu lepiej wygląda... :)
Peeling robię raz w tygodniu i nakładam pędzelkiem grubą warstwę. Trzymam 10 min i zmywam wacikami nasączonymi wodą.



Cena: 45 zł


4. Farmona natural herbal care- krem odżywczy z olejkiem arganowym

Kolejny, świetny kosmetyk mojej ulubionej firmy... :) Zawiera aż 91 % naturalnych składników, na plus. Używam go zamiennie z kremem, który pokazałam wyżej. Polecany jest do skóry suchej i bardzo suchej. Z tego co widziałam na stronie to można go kupić w Rossmannie za 13 zł. Ja dostałam kilka saszetek gratis, zamawiając kosmetyki z Farmony.


Mam zamiar kupić niedługo krem nawilżający z Bielendy, na pewno dodam tutaj recenzję :)




5. Woda termalna La Roche Posay

Kupiłam ją w drogerii Hebe.
Koi skórę, redukuje zaczerwienienia i podrażnienia. Tak samo jak kojąca maska algowa, pomogła mi po oparzeniu słonecznym. Używam jej rano lub wieczorem. Spryskuję twarz i osuszam chusteczką po około minucie, żeby uniknąć przesuszenia. (są też takie wody termalne, których nie trzeba osuszać).
 Idealnie sprawdzi się na upalne dni. Używam jej także do utrwalania makijażu.



Cena: 30 zł 


6. Garnier płyn micelarny 3 w 1 do skóry wrażliwej

Jest to najlepszy płyn jakiego kiedykolwiek używałam. Bardzo dobrze zmywa makijaż, nie trzeba trzeć. Posiada 3 funkcje: usuwa makijaż, oczyszcza i koi. Jest bardzo wydajny, mi wystarcza na miesiąc. Mam bardzo wrażliwą cerę. Długo szukałam czegoś co mnie nie podrażni i nie uczuli. Miałam kiedyś naturalny płyn z Ziaji. Był też bezzapachowy, tak jak ten i strasznie mnie po nim oczy piekły, byłam cała czerwona. Z tego co słyszę, Ziaja uczula wiele osób, więc nie jestem zbytnio przekonana co do tej firmy, chociaż mają kilka dobrych rzeczy, np. toniki. Kiedyś dostałam uczulenia właśnie po kremie z Ziaji (z awokado). Miałam całą twarz w wypryskach i czerwonych plamach. Na szczęście uratowało mnie wapno alergiczne... ;) Warto mieć pod ręką. 



Cena: 20 zł 


7. Nacomi olej z pestek winogron

Używam go do olejowania włosów oraz twarzy. Twarz olejuję max 2 razy w tygodniu.


Cena: ok. 22 zł


8. Tonik Ziaja jagody acai.

Kupiłam go niedawno w drogerii Natura w Chojnicach. Tonik bardzo szybko stał się moim ulubieńcem... ;) Ma świetny zapach. Zawiera kwas hialuronowy, jest antyoksydantem- usuwa wolne rodniki, czyli mówiąc prościej zapobiega starzeniu się skóry. :) Mam zamiar kupić krem z tej serii. No to już będzie trzeci... ;) Powoli staję się kosmetykomaniaczką... :D 



Cena: 8 zł 


9. Papka przeciwtrądzikowa Jadwiga

No i na sam koniec największy HIT! Papkę odkryłam w szkole, na pokazie firmy "Jadwiga". Zachęcona pozytywnymi opiniami postanowiłam ją kupić. Jest to mój ulubiony kosmetyk, działa bardzo dobrze. Używam jej punktowo na wypryski. Stosuję ją zawsze na noc i rano już prawie nic nie widać... :) Świetnie działa także na opryszczkę. Można ją dostać w drogerii Misumi 24 w Bydgoszczy. Jest bardzo wydajna, mam ją już 3 miesiące i zużyłam dopiero połowę przy codziennym stosowaniu. Starczy spokojnie na pół roku :)

POLECAM! :)



Cena: 40 zł


Jak należy dbać o skórę suchą i wrażliwą ? 

Przede wszystkim:

* nawilżać
* natłuszczać
* odżywiać
* dotleniać
* unikać kosmetyków zawierających alkohol w składzie
* chronić przed czynnikami zewnętrznymi
* nie używać mydeł i gorącej wody
* w przypadku cery wrażliwej używać odpowiednich kosmetyków- hipoalergicznych, bezzapachowych, przeznaczonych do cery wrażliwej




Jakieś pytania? :) 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz